Hvad skete der for WoW?

Jeg har ikke tænkt mig at udtømme emnet, for det er et emne, man kan skrive rigtig meget om. Inspirationen til dette indlæg kom fra reddit, hvor mange giver deres bud på, hvad der kan være årsag til at WoW ikke længere er så populært, som det har været: http://www.reddit.com/r/gaming/comments/p7gx7/the_truth_about_vanilla_world_of_warcraft/

Nogle af argumenterne er, at indholdet bliver slidt, at det kun handler om at sidde i kø til næste event eller at det er blevet for let at opleve end-content.

Jeg er ikke uenig, men diskussionen fik mig især til at tænke på hvordan spillet efterhånden fokuserer på at inddrage dig i de ting, der kræver at du kigger på dine abilities. En vigtig del af spillet er blevet reduceret væsentligt: rejsetiden. I og med at man netop står i (en relativt kort) kø til en battleground eller dungeon og ikke længere skal flyve eller ride til destinationen, forsvinder meget af den tid, hvor man er aktiv uden at kigge på sine abilities.

Jeg skal ikke kunne sige om det har været med i Blizzards overvejelser, men jeg synes det er en skam at man ikke længere er tvunget til at nyde landskabet. I det store billede kan det kun være en fordel, hvis rejsetid udgør en vis procentdel af det samlede tidsforbrug. Ved at gøre det nemt at komme i dungeons (og i nogen grad battlegrounds, selv om det hurtigt blev ordnet efter introduktionen af Alterac Valley og Warsong Gulch) er der ikke længere nogen tid, hvor det mest fornuftige/produktive er at chatte med guildet eller ordne sit inventory under rejsen.

Af samme grund er jeg imod waypoint-systemet i Guild Wars 2, men jeg venter med at kritisere det indtil jeg oplever spillet. Jeg har meget høje forventninger til Guild Wars 2.

Sang: Marina and The Diamonds – Radioactive

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>